Několik drobných činností, které vám pomohou zhubnout a podpoří vaše zdraví

Začali jste cvičit, upravili jste si stravu a pomalu vidíte samu sebe v plavkách v létě někde na pláži. To je momentálně asi touha každé ženy.Připravila jsem si pro vás rady, které by vám mohly pomoci. Začněte jednou či dvěma změnami a uvidíte, že to půjde.

Udělejte z obýváku zónu bez jídla

Je jasné, že před televizí jde jedení snadněji. Jste zažraní do filmu a zároveň i do nějaké dobroty. Zkuste se opět vrátit za kuchyňských stůl, nejlépe bez televizoru. Vychutnejte si své jídlo v klidu, bez rozptylováni a uvidíte, že vám vaše tělo samo řekne, že má dost. Velmi dobře to znám – jedení v obýváku. Nic moc pro udržení stabilní váhy.

living-room-1872192_640

 

Nevažte se a neměřte se

Někdy to bývá velmi demotivačních krok. Představte si, že už tři týdny se snažíte, cvičíte, zdravě jíte a pak se postavíte na váhu a ubylo sotva půl kila. Měření by se také nemělo stát pravidelné.Zkuste se odvážit a změřit na začátku a pak až na konci celého procesu. Uvidíte, že vás to příjemně překvapí a dodá vám to mnohem více pozitivní energie.Pokud ale hubnete pod dohledem odborníka tato rada neplatí.

Neignorujte vaše chutě, najděte jen zdravý způsob, jak je uspokojit

Pokud budete hladovět, vaše tělo to vyhodnotí jako krizový stav. Vše, co následně sníte, si uloží na „horší časy“. Vzdělávejte se. Zkuste si vyhledat zdravější formy vašich oblíbených jídel, které se nechcete vzdát. Jezte pravidelně menší porce a uvidíte, že ochočíte své chutě a také sebe.

Žádné donášky jídel, vařte si sami

Myslím, že není třeba připomínat, že domácí strava je to nejlepší, co můžete svému tělu dát. Pokud nejste zdatní v kuchyni, nevadí. Dnes už je internet plný návodů, receptů, takže se nevymlouvejte a jděte do toho.

Samozřejmě, když nastane situace, že nestíháte vařit a potřebujete se najíst, zkuste zkombinovat donášku jídla s předchozím krokem – tzn. zdravější forma jídla.

Po schodech jedině pěšky.

Pokud bydlíte na prvním patře jako já, je to trochu náročnější. To však není jistě případ každého jednoho z vás. Zkuste chodit po schodech pěšky. Že bydlíte na 8. patře? Žádné výjimky. Chodíte v obchodním centru po eskalátoru? Ať se líbí, určitě tam najdete i klasické schody.

Zkuste myslet pozitivně. Potěšte se, že vaše kancelář je až na 12. patře. Je to výzva, kterou když splníte, posune vás to jen vpřed.

Nenuďte se do posilovny, najděte si sport, který vás naplňuje

Ne každý je „posilkový“ typ. Někdo má raději kontaktní sporty, chodí na fotbal, basketbal. Zkuste posilovnu vyměnit za kombinovaný trénink třeba házené. Možností je opravdu hodně. Jen se podívejte kolem sebe. Určitě se najdou místa ve vašem okolí, kam můžete chodit pravidelně trénovat.

Pokud už jste opravdu člověk, který nerad sportuje, jděte do práce alespoň dvakrát týdně pěšky, uděláte něco dobrého pro své zdraví.

Pijte černou kávu + 0,5 litru vody k tomu

Toto bych trochu poopravila. Pokud máte rádi černou kávu, je to v pořádku a bod máte splněný. Pokud se však nedokážete zbavit mléka v kávě, protože to zjemní její chuť, vyzkoušejte malou změnu. Zkuste si do kávy dát mandlové mléko, popřípadě sójové. Variací je v obchodech opravdu hodně, už stačí jen vyzkoušet. Mohu říci, že mně osobně káva se sójovým mlékem chutná více než s klasickým.

Omezte slazené nápoje a alkohol

Nevěřili byste, jak to může pomoci. Znáte ten pocit, když máte žízeň a víte, že jediné, čeho se chcete, napít je studená voda? Odkdy nepiji slazené nápoje ani alkohol, zažívám tento pocit každý den. Nedělá mi problém vypít denně 3 litry vody, popřípadě si dám minerálku.

Slazené nápoje nám přihazují zbytečné kila a to samé platí o alkoholu. Zkuste si dát jen sklenici vína, když už musíte, ale věřte mi, dá se vydržet i bez toho.food-1050813_640

Skončete s dietami

Vždy je trendem něco jiného. Paleo dieta, 90denní, bílkovinná, zeleninová a mohla bych pokračovat celou věčnost. Z každé strany se na nás valí strašné množství informací a někdy jsme už takoví zoufalí, že saháme po jakýchkoliv dietách. Neříkám, někomu to může pomoci, ale většinou jsem se setkala s tím, že člověk sice zhubl, ale jakmile s dietou skončil, do pár měsíců měl kila zpět. Zkuste více poslouchat své tělo. Chce zeleninu? Dejte mu zeleninu.
Změna musí nastat v první řadě v každém z nás. Zamyslete se a pokud chcete něco změnit, tak začněte. Nečekejte, zatímco sousedka začne běhat, protože to na Silvestra vzpomínala. Pokud to opravdu chcete, tak do toho jděte a možná vám pomohou i tyto jednoduché rady. Alespoň na začátek.

Komentáře
  • Proč 90% lidí niky trvale nezhubne?

    Pokud toužíte se dostat do kondice. Zhubnout – 14 týdenní program zdarma Zdarma

    Pohlaví*
  • Rubriky
  • Nejnovější příspěvky
  • Petr a Lucie

    DSC0024

     

    Život je otázkou priorit a trvalo nám velmi dlouho, než jsem pochopily tři podstatné věci, které vedou k naplněnému a zdravému životu. Pokud hledáte v životě jak fyzickou tak psychickou rovnováhu Sport a zdraví životní styl se musí stát integritou vaší rodiny a vás samotných